tirsdag 3. september 2013

100 ting å gjøre i høst

 
By popular demand - her er 100 fine ting jeg - og sikkert andre også - kan gjøre i høst (og med høst mener jeg tiden fra nå fram til advent):
  1. Ta badstue
  2. Drikke te med smak av eple og kanel
  3. Gå eller løpe en tur rundt Semsvann
  4. Dra i Operaen
  5. Invitere venner hjem til oss på middag
  6. Se Pioner på kino
  7. Strikke raggsokker til meg selv
  8. Kjøpe julegaver
  9. Ta en kjærestehelg enten i Gøteborg eller Berlin
  10. Besøke Astrup Fearnly Museet
  11. Lese bok på kafe
  12. Bestille julekort og fotokalendere
  13. Dra til fjells i høstferien
  14. Få fransk manikyr i salong
  15. Bake eplekake
  16. Se en forestilling på Nationaltheateret
  17. Lese Charles Dickens
  18. Spise klementiner
  19. Tegne med kullstift og/eller blyanter
  20. Kjøpe calluna til å ha i en krukke ved inngangsdøra
  21. Sette av en dag til å bake boller, brød, fylte horn og rundstykker
  22. Invitere til afternoon tea
  23. Ta med barna på kino
  24. Løpe bakkeintervaller i regnvær
  25. Bestille en frisørtime
  26. Presse høstblader og lage kort til barnas oldemødre
  27. Slumre i godstolen foran peisen
  28. Spise persimon/sharonfrukt
  29. Feire Halloween
  30. Dra på stranda og leke med sand og vann
  31. Kjøpe hvite liljer til Allehelgensdag
  32. Lage grønnsakssuppe til middag
  33. Steke vafler på terrassen
  34. Rake løv i hagen
  35. Tenne lys på frokostbordet
  36. Begynne på en mursteinsroman som skal vare vinteren igjennom
  37. Ta med datteren min på jentetur
  38. Dra i badeland
  39. Brenne duftlys
  40. Spise nachos sammen med kjæresten
  41. Lese bok under varme pledd
  42. Overnatte i telt i skogen
  43. Fylle vasene med friske blomster
  44. Lage friskpresset appelsinjus
  45. Dra på hyttetur
  46. Bestille en massasjetime
  47. Spise kanelbolle og drikke kakao på en markahytte
  48. Gå tur i lunsjen for å få dagslys etter hvert som dagene blir kortere
  49. Plukke inn oktoberbergknapp fra hagen
  50. Spise moccapletter/moccabønner til kaffien
  51. Lakke neglene i fargen Rouge Noir fra Chanel
  52. Sende en pakke med Melkesjokolade til en kollega i Brasil
  53. Grille pølser og pinnebrød; enten i fjæra eller på en bålplass i skogen
  54. Vaske bilen før frosten kommer
  55. Høre på Édith Piaf
  56. Spise vaniljeis fra Kulinaris, med lune bjørnebær til
  57. Lage høsttakkefest
  58. Bruke leppestift
  59. Kjøpe meg en stor praraply. Er lei av at den lille ikke duger til annet enn å ha i veska
  60. Finne på nye måter å variere havregrøten på
  61. Bade i fjorden en gang i uka, og prøve å bli isbader
  62. Gå søndagstur til Ullevålseter
  63. Ta med barna på teater
  64. Se Munchs jubileumsutstilling(er)
  65. Spise pepperbiff
  66. Gå i strikkekjoler
  67. Stå opp før de andre, og tenne lys og drikke te
  68. Ha hjemmekino med familien. Popcorn og Aladdin høres bra ut
  69. Gå en tur til Kolsåstoppen
  70. Lage panna cotta
  71. Drikke te på den nye tesalongen i Vollen
  72. Legge fine planer for neste års 10-års bryllupsreise
  73. Finne fram Leif Ove Andsnes som spiller Rachmaninov igjen
  74. Spise frokost på kafe
  75. Hilse på vesleniesa mi igjen  - har ikke sett henne siden dåpen i mai
  76. Trene styrke
  77. Hvis punkt 9 blir noe av - dra i Liseberg
  78. Morgensvømme minst 1000m i svømmehallen
  79. Gjøre mitt beste for å imponere sjefen
  80. Kjøpe billetter til julekonserter
  81. Prøve å bake croissanter fra bunn av. Evt fra ferdigkjøpt deig
  82. Strikke knøttsmå babysokker til små nurk som er på vei
  83. Tilbringe tid på jobb sammen med fine kollegaer
  84. Lage spennende matpakker til skolegutten vår
  85. Sende en blomsterbukett til noen jeg virkelig setter pris på
  86. Avtale å drikke kaffe med tidligere kollegaer
  87. Nyte stillheten når den er tilgjengelig
  88. Ta bilder med speilreflekskameraet. Altfor lenge siden sist
  89. Drikke vann med isbiter og limeskiver i
  90. Plukke ut en tilfeldig bok på biblioteket, og sette meg der for å lese den
  91. Feire 13 år som kjærester
  92. Bygge Lego med barna
  93. Huske å si oppmuntrende ting til de jeg jobber sammen med
  94. Lage gresskarlykt til Halloween
  95. Gjøre det jeg kan for at kvartalsmøtet for Q4 blir avhold på et flott sted
  96. Besøke familie på Sørlandet
  97. Dra på fest. En sjelden greie for meg
  98. Lage klar adventskalender til barna
  99. Ta varme, deilige fotbad når jeg er kald på føttene
  100. Skrive julegaveønskeliste
Etter hvert som jeg anser meg "ferdig" (blir man noen gang ferdig med å kose seg?) med punktene, setter jeg dem i uthevet skrift.

6 kommentarer:

Tea sa...

Så fantastisk liste:)

Sulvis sa...

Fa-bu-lous!!!

Anaruh sa...

:D takker!

Anonym sa...

Så fiiiiin liste! Skal tygge litt på hva som er mine favorittpunkter, og melde tilbake til deg ;) Og kanskje også ha som mål at de skal gjennomføres hos meg!

Takk for inspirasjon!

Ragnhild

Liv sa...

Inspirende liste!

Liv sa...

Skulle selvfølgelig være *inspirerende* :)