torsdag 2. januar 2014

100 ting å gjøre i vinter

100 ting å gjøre i høst var på en måte en videreføring av månedsmålene; en litt lengre liste å vege fra, samtidig som jeg hadde litt mer tid på meg. Og det var en skikkelig stor suksess! Som jeg har nevnt mange ganger før, så er hovedmålet med Listebloggen å hjelpe meg til å prioritere å gjøre ting som gir energi og gjør meg glad, og å kunne gå tilbake i listene og bli minnet på at jeg faktisk klarer det. Jeg har derfor bestemt meg for å kjøre på med en tilsvarende liste for vinteren; listen starter nå, og jeg har januar, februar og mars på meg til å "bli ferdig". Etter det er vet vår - tenk det!

Så, her er de: 100 ting jeg har lyst til å gjøre i vinter:
  1. Male soverommet vårt
  2. Dra på vinterferie
  3. Stå på Telemark
  4. Gå på ski i lysløypa
  5. Lese Livets Lenker bøkene som venter på meg
  6. Kjøpe tulipaner til helgen
  7. Se La Boheme i Operaen
  8. Spise indisk på restaurant
  9. Se Star-Warsfilmene
  10. Feire Fastelavn
  11. Lage bål i skogen
  12. Drikke blåbærbiola
  13. Fortsette å se onsdagskino
  14. Strikke meg et sjal av gul merinoull
  15. Bake svigermors konfektkake
  16. Lage sashimi hjemme
  17. Bake rundstykker med valmuefrø på
  18. Skrive lister for vårens New York-tur
  19. Lage frokostpannekaker
  20. Drikke kaffe hos Tim Wendelboe
  21. Dra innom Mathallen
  22. Spise mandelkjernepudding med bringebærsaus
  23. Kjøre en tur til en nærliggende by for lørdagshandling
  24. Ha komler til middag på feitetirsdag
  25. Gjøre minst en ting fra 100 ting å gjøre før jeg dør-lista
  26. Dra på dagspa
  27. Lage saltfisk og bacon til middag
  28. Drikke Rose Puchong-te
  29. Prøve minst en ny middagsrett
  30. Dra på overnatting på en markahytte
  31. Se gamle filmer på nytt
  32. Ta Nesoddbåten
  33. Bake knekkebrød
  34. Kjøpe chilinougat
  35. Kjøpe primulaer i mange farger, og plante dem sammen i en stor potte
  36. Gjøre vareopptelling i tesamlingen
  37. Plukke gåsunger
  38. Drikke sitron-te i solveggen
  39. Se en Oscarnominert film, helst på kino
  40. Drikke afternoon tea med scones, clotted cream og marmelade
  41. Besøke Astrup Fearnlymuseet
  42. Gå (på ski) til en markahytte, og ta en pause og drikke kakao med krem
  43. Hilse på familie fra Sørlandet
  44. Spise mango i store mengder
  45. Dra på date med mannen
  46. Ha sukkerfri uke
  47. Beskjære frukttrærne
  48. Hente inn morellkvister fra hagen
  49. Kjøpe kirsebærkvister hos Meste Grønn
  50. Bake skoleboller
  51. Øve meg på å legge flytende eyeliner
  52. Treffe Sulvis
  53. Skaffe meg et nytt pass. Mitt går ut i august
  54. Bestille en ansiktsbehandling
  55. Trene minst 25 ganger
  56. Ta med barna på kino
  57. Bake bananbrød
  58. Sjekke ut vårprogrammet for kulturhusene i Asker og Bærum
  59. Fikse utelampa
  60. Bake fletteloff
  61. Dra på søndagstur til Grefsenkollen
  62. Drikke boble-te
  63. Bestille mer sjampo og balsam fra iHerb.com
  64. Bake fylte horn
  65. Legge planer for sommerhagen
  66. Se videre i Twin Peaks-serien
  67. Feire kvinnedagen
  68. Bestille en frisørtime
  69. Plante karse sammen med barna
  70. Bruke eggeformene barna fikk til jul og lage morsomme matpakker
  71. Se på sendingene fra vinter-OL. Noen i alle fall...
  72. Bake brød
  73. Invitere venninne på cupcakes og Londonturplanlegging
  74. Fornye abonnementet på danske ELLE
  75. Få satt i stand farfars gamle klokke som jeg fikk til jul av pappa
  76. Spandere på meg nytt treningstøy
  77. Spise sushi. Fortrinnsvis på restaurant
  78. Lage ny litteraturmålsliste for 2014
  79. Ta meg et bad med deilige badeprodukter til
  80. Handle bøker på mammutsalg
  81. Rydde i klesskapet mitt
  82. Hvis muligheten byr seg: bade i sjøen!
  83. Drikke kakao på Bristol
  84. Gå tur rundt Kalvøya
  85. Få hengt opp en leselampe i kjellerstua
  86. Se Den Lille Havfruen sammen med gulljenta
  87. Lese minst en roman for gullgutten
  88. Kjøpe ranunkler
  89. Spise lørdagslunsj på en sportspub
  90. Dra på dagstur til Sverige
  91. Lage granola
  92. Spille Cluedo
  93. Løpetrene!
  94. Drikke mynte-te fra mine marokkanske te-glass
  95. Legge puslespill. Gjerne med barna, men helst et større et med mannen
  96. Spise ost og kjeks med "rødvin" (les: druejus) til
  97. Dra på husmorferie
  98. Bestemme om jeg skal henge opp bilder eller billedlist over sofaen i stua
  99. Ta badstue
  100. Høre morgenkonserten i P2 på søndagene. I alle fall minst en gang...

4 kommentarer:

Sulvis sa...

Jajaja! Dette kan jeg like! Masse lykke til! Gleder meg til alle rapportene! Gleder meg til det jeg ev. skal delta på. ;)

Anaruh sa...

:D du er egentlig velkommen til å delta på det meste. Men avgjørelsen om de bildene på stueveggen vil jeg helst ta selv...

Og familien på Sørlandet lurer nok litt på hvorfor du evt er med på lasset, men hvis du vil, så :p

Anonym sa...

Hei, fin liste.. Jeg ble bare nysgjerrig på to ting: Hva er boble-te? og hvordan ble du kjent med "Sulvis" siden dere tydeligvis er blitt venner nå?

Anaruh sa...

Jeg vet faktisk ikke helt hva boble-te er, så det er derfor det må sjekkes ut :) Høres morsomt ut, og hvis det er te, så må det vel nesten være bra?

Sulvis og jeg ble kjent via blogging for evigheter siden (2008 tror jeg), og avtalte å møtes til lunsj en gang i 2012 eller noe sånt. Vi treffes på diverse sosiale media hver eneste dag, og i virkeligheten sånn når vi begge har tid. Dessverre er ikke det like ofte som vi (eh - jeg i alle fall; hun må nesten få snakke for seg selv :p) skulle ønske. Skal prøve å få gjort noe med det; dreier seg jo mest om prioriteringer :)