onsdag 2. april 2014

10 Hitchcockfilmer jeg har lyst til å se

Jeg er mest spent på denne. Vil jeg noen gang tørre å dusje igjen?

I år har jeg oppdaget hvor geniale filmene til Alfred Hitchcock er! De er spennende - og ofte med en uventet tvist - uten å være for skumle. Dessuten er mange av dem must-see-klassikere; perfekt for en kulturnerd som meg! Noen har jeg sett allerede, men det er nok igjen å ta av; han har jo laget ganske mange, nesten 60 så vidt jeg kan se. Uten at jeg vet helt sikkert, så tipper jeg at de følgende 10 blir neste filmer ut:
  • Rope - sett
  • Strangers on a Train - sett
  • Rear Window - sett
  • The Trouble with Harry - sett
  • The Wrong Man - sett
  • North by Northwest - sett
  • Psycho - sett
  • Marnie - sett
  • Frenzy - sett
  • Stage fright - sett
Alle disse er tilgjengelige i dvd-format på biblioteket - en stor fordel

Ingen kommentarer: