lørdag 5. april 2014

100 ting å gjøre før 1. september

Endelig er jeg ferdig med vår- og sommerlista mi!
Her er 100 ting jeg har lyst til å gjøre før 1/9:
  1. Drikke Puh-er te
  2. Dra på båttur på fjorden
  3. Spise årets første uteis
  4. Ha syriner i vasen hele syrinsesongen
  5. Gå tur i botanisk hage i Oslo
  6. Dra til New York!
  7. Ta Nesoddbåten
  8. Trene minst 45 ganger
  9. Få fikset utelampa
  10. Plukke markjordbær
  11. Ha hortensia på trappa
  12. Dra til Sverige
  13. Høre Radioteaterets versjon av Tordivelen flyr i Skumringen
  14. Drikke Afternoon tea med Sulvis
  15. Spise softis
  16. Slumre på et teppe i skyggen av epletreet
  17. Feire 10 års bryllupsdag!
  18. Grille i fjæra
  19. Gjøre minst en ting fra 100 ting å gjøre før jeg dør-lista
  20. Plukke en diger bukett markblomster
  21. Spise uanstendige mengder norske jordbær
  22. Dra i bryllup
  23. Lage blomkålsuppe
  24. Realisere hageplanene
  25. Lage limonade
  26. Bake havregrynsterte med vaniljekrem og jordbær
  27. Kjøpe meg hengekøye
  28. Spise påskelam
  29. Gå på pasjonsgudstjeneste
  30. Se Film Noir
  31. Ha flette(r) i håret
  32. Spikre planer for sommerferien
  33. Spise påskens sjokoladekake
  34. Dra til Hovedøya
  35. Sykle til jobben minst en gang pr måned
  36. Ta opp igjen mine ukentlige morgenbad i fjorden
  37. Gå i 17. mai-tog sammen med gullguttens skoleklasse
  38. Steke vafler på terrassen
  39. Spise rømmegrøt og spekemat
  40. Høre Sommer i P2
  41. Ha Tour de France på tv
  42. Spise reker og loff på terrassen
  43. Bake rabarbrapai, med rabarbra fra hagen
  44. Gå tur på Brønnøya
  45. Spise påskeegg fra Freia
  46. Lese minst en krimbok
  47. Høre på Johannespasjonen av Bach
  48. Se en Bollywoodfilm
  49. Lese en Jan Kjærstadroman
  50. Kjøpe gladioler
  51. Lakke neglene med Essies Peach daiquiri
  52. Feire barnas bursdager
  53. Drikke Lipton infusion-herbal, enchanting raspberry blueberry-te
  54. Ta et fotbad på terrassen
  55. Spise frokost ute
  56. Feire St. Hans (hvis været er ok)
  57. Spise asparges
  58. Drikke Liptons Blue Fruit-te
  59. Lese bok på utekafé
  60. Drikke boble-te (punkt fra i vinter)
  61. Henge ut klesvask til tørk i sol og vind
  62. Sjekke høstens kulturprogram, og evt bestille billetter
  63. Se Svanesjøen i Operaen
  64. Lage bountybiter
  65. Går tur i fjellet
  66. Kjøpe et såkalt kafésett til uteplassen
  67. Bestille en massasjetime
  68. Lage arme riddere
  69. Se onsdagskino mens mannen seiler
  70. Overnatte i telt
  71. Spise (frokost) hos Nighthawk Diner
  72. Arrangere en sommerfest
  73. Plukke skjærsminer
  74. Se Notting Hill en gang til
  75. Drikke kaffe hos Starbucks
  76. Gi blod
  77. Dra på loppemarked og/eller bruktbokmarked
  78. Vaske bilen innvendig
  79. Spise pasjonsfruktsorbet fra Kulinaris
  80. Sende postkort
  81. Bake te-kjeks
  82. Gå tur til Skaugumsåsen
  83. Gå tur til Kolsåstoppen
  84. Planlegge høstgarderoben
  85. Bake Red Velvet cupcakes
  86. Spise piknik-lunsj
  87. Legge meg tidlig og lese på sengen
  88. Se Hitchcockfilmer
  89. Bake Citronkake
  90. Bestemme meg om jeg skal flytte bloggen til ny plattform eller ikke
  91. Spise fransk frokost
  92. Drikke mocktails på terrassen
  93. Gå på kino
  94. Ta med mann og barn til Tusenfryd
  95. Dra til Sørlandet. Arendal, Tvedestrand og Risør lokker
  96. Plukke blåbær i skogen
  97. Sykle til Hvalstrand for å bade
  98. Henge opp en bildelist over sofaen i stua
  99. Sy en vindskjerm til å ha ved den planlagte frokostplassen - utgår; ikke nødvendig
  100. Skaffe billedramme til Dorothy bokkartet mitt

6 kommentarer:

Ann Karin, 38 sa...

Å, så inspirerende! Jeg fikk sånn sommerstemning av å lese dette, og kjenner at jeg lengter etter lange, late sommerdager og lys hele døgnet her oppe på Helgelandskysten:-) Har en bok som heter Året rundt. Den er inndelt i årets måneder og jeg er begynt å legge inn egne ark med ideer til ting som passer å gjøre akkurat nå. Har ikke egen blogg, så for meg er det koselig å lese disse og huske på alt det en har å se fram til når vi tar fatt på en ny måned.

Lektor Tørrdal sa...

Kjekke målsetninger. Læreren i meg liker at de er konkrete og målbare ;-)
Jeg elsker Tordivelen flyr i skumringen. Du må høre Agnes Cecilie også. Min veldig fancy porselens dukke ble oppkalt etter den.

Anaruh sa...

Hei Ann Karin! Har aldri vært på Helgeland, men kan se for meg at det er uendelig vakkert der på lyse sommernetter. Må definitivt dra nordover en gang. I dag trenger jeg forresten all den sommerstemningen jeg kan få; plutselig snør det! Hæ?

Lektor Tørrdal: takk for evaluering av mine målsetninger. Jeg jobber etter SMART-metoden (Google hvis du ikke vet hva jeg mener), viktig hvis en skal rekke over alt og gjennomføre med god kvalitet - haha.
Jeg hørte Tordivelen flyr i Skumringen som hørespill i Barnetimen for de minste en sommer for rundt 25 år siden. Kan huske at været var nydelig, vi var på ferie uten TV, så det ble lørdagsgodt til radioen, og det var syyykt spennende. Nå husker jeg ikke noe av handlingen, så det blir sikkert like bra denne gangen også. Agnes Cecilie hadde jeg ikke hørt om, men godt at det er flere som hadde fancy porselensdukker :p Hva var egentlig greia med dem? Var jo helt ubrukelige....

Sulvis sa...

Du kan låne en haug Maria Gripe-bøker av meg om du vil!

Fin liste! Jeg vil delta på alle punktene, inkludert feire bryllupsdag! LoL!

Lykke til!

Anaruh sa...

Sulvis: hva med følgende bryllupsdagsfeiring: gullgubben er hjemme og passer barna, mens vi to drar på spa?

Sulvis sa...

Haha, deal!