mandag 1. september 2014

100 ting å gjøre i høst

Med 95 av 100 mål oppnådd på sommerlista, kan jeg ikke annet enn å kalle disse listene en suksess. Drahjelpen disse listene gir med tanke på påminnelse og tidsprioritering er uvurderlig, og har aldri vært i tvil om jeg skulle lage en for høsten også. Og her kommer den - 100 ting jeg har lyst til å gjøre i høst (aka før 1. desember):
  1. Dra på konsert i Operaen
  2. Lage kjøttgryte
  3. Kjøpe julegaver
  4. Bake eltefritt brød
  5. Bake kanelsnurrer a la Schakenda
  6. Feire 14 år som kjærester
  7. Strikke et par raggsokker til meg selv
  8. Spise Sharon-frukt
  9. Drikke Thé des Amants
  10. Dra på søndagstur i marka sammen med mann og barn
  11. Svømme minst 1000m
  12. Ta med datter og hennes venninne på kino
  13. Trene  minst 30 ganger
  14. Sykle til jobb
  15. Gjøre hagen klar for vinteren
  16. Dra på lørdagstur til en annen by enn Oslo
  17. Gå tur til Kolsåstoppen
  18. Bestille print fra Guggenheims museumsbutikk Utgår; $105 i porto er ikke aktuelt
  19. Ta badstue
  20. Tenne i peisen
  21. Stoppe raggsokker
  22. Gå tur rundt Semsvann
  23. Lage adventskalender
  24. Bake eplekake
  25. Ha høstblomster i en krukke på trappa
  26. Lage gresskarlykt til Halloween
  27. Kjøpe hvite liljer til Allehelgensdag
  28. Kjøpe te-kalender
  29. Tenne lys på frokostbordet
  30. Spise nachos sammen med kjæresten
  31. Lage friskpresset appelsinjus
  32. Plukke inn oktoberbergknapp fra hagen
  33. Lakke neglene med Rouge Noir fra Chanel
  34. Spise mokkabønner til kaffien
  35. Lage matmuffins
  36. Dra på date med mannen
  37. Kjøpe meg en asalea
  38. Feire farsdag
  39. Dra på Henie Onstad kunstsenter
  40. Lage grønnsakssuppe 
  41. Bake horn med ost og skinke 
  42. Lese de foreløpig uleste bøkene i Livets Lenker-serien
  43. Lage fruktsalat
  44. Ta en aromaterapi-dusj
  45. Lage ny bloggheader 
  46. Steke pinnebrød på bål
  47. Lage frokostsmoothies med grønnsaker i
  48. Besøke alle biblioteksfilialene i Bærum
  49. Lage sitronfromasj til dessert
  50. Lage Sulvis' curry chicken soup
  51. Dra innom Deichmanske hovedbibliotek
  52. Lese Løven, Heksa og Klesskapet for gullgutten
  53. Løpe bakkeintervaller
  54. Ta en storopprydning i barnas leker
  55. Dra på husmorferie
  56. Lese en bok av årets Nobelprisvinner i litteratur
  57. Starte 'Prosjektet: bruk opp' for sminke, hud- og hårpleieprodukter
  58. Se Sex and the City-filmene
  59. Rydde i bokhyllene, slik at det blir plass til flere bøker
  60. Spise på vår "favourite Chineese" 
  61. Se videre i Twin Peaks-serien
  62. Ha hjemmekino med barna
  63. Bestille fotogaver og julekort
  64. Bade i fjorden
  65. Lage "overnight oats" - kjøleskapsgrøt
  66. Dra på Ibsenmuseet
  67. Lage Trines mafialasagne
  68. Ta i bruk roseskrubben fra REN, som jeg fikk i bursdagsgave i januar
  69. Pynte til advent
  70. Ta fotbad
  71. Spise sashimi
  72. Bestille frisørtime
  73. Bake julebrød til adventsfrokostene
  74. Spise Smash!
  75. Høre på Scoundrel Days-albumet til a-ha
  76. Spise indisk; iallefall garlic nan!
  77. Få "pusset opp" allianseringen min 
  78. Treffe Sulvis
  79. Høre Paul Auster lese Sunset Park på lydbok
  80. Skrive julegaveønskeliste
  81. Legge inn en bestilling hos iHerb 
  82. Ta med barna i svømmehallen
  83. Drikke pasjonsfruktjus
  84. Bruke den røde Chanel-leppestiften min
  85. Skrive brev
  86. Gå tur på campus på Blindern
  87. Bestille bøker på nett
  88. Legge ansiktsmaske. Og ha agurkskiver på øynene!
  89. Spise god vaniljeis med hjemmelaget karamellsaus
  90. Kjøpe en ny boks Prince Vladimir-te fra Kusmi
  91. Høre Mozarts Requiem
  92. Levere dyner og puter til vask/rensing
  93. Gå tur langs Lysakerelva
  94. Lese en diktsamling
  95. Finne fram Movemberkoppen min igjen
  96. Høre Jo Nesbøkrim på lydbok, mens jeg går tur i mørket
  97. Drikke Afternoon-tea 
  98. Ha hjemmespa 
  99. Lese Donald
  100. Kjøpe pistasj- og hvit sjokoladekrem fra Olivier

9 kommentarer:

Anonym sa...

For en fin liste! <3 også ble jeg veldig nysgjerrig på hvor du bestiler tekalender? Jeg hadde en i fjor fra the english tea company tror jeg det var, men der smakte alle teene likt og var heller ikke spesielt gode...
Ellers må jeg si at dette er en av mine favorittblogger og jeg fryder meg over innleggene dine, håper du fortsetter å blogge lenge!! :) ønsker deg en fin mandagskveld :)

Nina sa...

Herlig! Jeg tenkte faktisk på deg i dag, og håpet at du ville legge ut en slik høstliste i år og! :-) Nå ble jeg skikkelig glad og tusen takk for masse inspirasjon :-)

Stine Marie sa...

Imponerende liste - som alltid! :) Jeg har vært litt mer moderat med antall punkter denne gangen, men her var det mange fine ting å la seg inspirere av til vinterlisten :)

Kanskje du lager en Iherb-liste etterhvert? ;)

Amanda sa...

Så fin liste :) blir nesten i godt humør bare av å lese den ^^ Tror jeg skal få skrevet en høstliste selv, noe sier meg at jeg trenger påminnelsen og tidsprioriteringen den kan bidra til hehe. Spa, dusj, neglakk, sminke, hud- og hårpleie punktene dine fikk meg til å tenke på at det hadde vært morsomt med en liste over dine favoritter :) Og en annen liste jeg kunne tenke meg er dine favorittblogger så jeg kanskje kan få lagt til noen flere og har fint og inspirerende lesestoff når du ikke poster :)

Anaruh sa...

Hei alle sammen - takk for kjempefine ord! Nå ble jeg skikkelig glad :D

Anonym: jeg har faktisk ikke hatt te-kalender før, men har hørt fine ting om den fra tekalender.se, evt fra Tante T i København. Jeg får se prisen litt an. Hvis ikke kan jeg alltids lage min egen kalender ut fra de sortene jeg har hjemme. Blir dog ikke like spennende...
Ellers - igjen takk for fine ord; har ingen planer om å slutte med bloggingen, jeg koser meg veldig med denne hobbyen.

Nina: så hyggelig å høre at det inspirerer! Håper du finner tid og rom til å gjennomføre noe du synes er koselig.

Stine Marie: jeg har ikke gått ned på antall punkter, men "vanskelighetsgraden" er betydelig redusert fra i fjor. Må jo bare innse at man ikke rekker 100 lengre utflukter og tidkrevende prosjekter på 10-12 uker...
Og ang iHerb - klart jeg kan lage en liste på det! Har noen favoritter jeg kjøper igjen og igjen og veldig gjerne anbefaler.

Anaruh sa...

Hei Amanda!
Takk for fine ord, jeg blir helt rørt her! Klart jeg kan lage en liste over favorittproduktene mine :) Jeg har begynt på en mange ganger, men har liksom aldri kommet helt i mål. Passer fint med en slik oversikt for meg selv også, siden jeg tenkte å prøve å bruke opp det jeg har før jeg kjøper noe nytt. Med en favorittliste blir kanskje innkjøpene litt mer fornuftige.

Kan godt lage en liste over bloggene jeg leser også. Har lagt til noen i bloggerfunksjonen, sånn at jeg ser hvilke blogger som har hatt nylige oppdateringer. Effektivt og fint.

Maren sa...

For en helt fantastisk fin liste! Jeg jobber med en egen høstliste og ble skikkelig inspirert av å lese din. Du er også en av mine bloggfavoritter, så fortsett med dette! <3

Hanne sa...

Fin liste! Men at du tørr å gå tur i mørket med Jo Nesbølydbok er for meg uforståelig. Hilsen ei pingle ;-)

Anaruh sa...

Maren: ååå, tusen takk for snille ord! Gleder meg til å se høstlista di :)

Hanne: det er vel egentlig nettop derfor jeg gjør det; for å utfordre meg selv litt. Stort sett går det greit, men var ikke høy i hatten da jeg hørte Snømannen, og årets første snøfall plutselig kom!