fredag 2. januar 2015

100 ting å gjøre i vinter


  1. Høre Serial på poscast
  2. Lese lyrikk
  3. Kjøpe tulipaner
  4. Kjøpe nye løpesko
  5. Planlegge sommerferien
  6. Bake skoleboller
  7. Drikke blodappelsin-te
  8. Spise mitt faste vårmåltid (knekkebrød med Jarlsberg, blåbærbiola og grønne druer)
  9. Dyrke mine egne spirer
  10. Spise lettsaltet torsk med kokte poteter, gulrot og bacon
  11. Ta med barna på museum
  12. Invitere til teselskap
  13. Gå på ski i marka
  14. Overnatte på hotell
  15. Kjøre Telemark
  16. Feire fastelavn
  17. Se videre i Twin Peaks-serien
  18. Besøke den nye Food Court'en på Steen og Strøm
  19. Se sesong 7 av Gilmore Girls
  20. Lakke neglene med Rose Confidentiel fra Chanel
  21. Bake fylte horn
  22. Feire bursdagen min
  23. Drikke Mexican mango-te
  24. Skrive vårrengjøringsliste
  25. Lese videre i Livets Lenker-serien
  26. Spise pasta med chiliolje, hvitløk, parmaskinke og parmesan
  27. Dra på dagspa
  28. Lete etter gåsunger
  29. Rydde i te-samlingen
  30. Bake knekkebrød
  31. Lage granola
  32. Spise ost, kjeks og drikke "rødvin" til
  33. Gjøre minst en ting fra 100 ting å gjøre før jeg dør-lista
  34. Se en Oscarnominert film
  35. Hente inn morellkvister fra hagen
  36. Bake grytebrød
  37. Lage ny onsdagskinoliste for vinteren
  38. Lese bok på biblioteket
  39. Plante karse
  40. Lage furulysalat
  41. Kjøpe bøker på Mammutsalg. Hvis de har noen jeg vil ha...
  42. Gå tur langs kyststien
  43. Spise lørdagslunsj på en sportspub
  44. Svømme
  45. Lese noe av minst én Nobelprisvinnende forfatter
  46. Lage panna cotta
  47. Hilse på mitt nye tantebarn
  48. Bake brownie med kremost
  49. Lese Trollvinter av Tove Jansson
  50. Spise sashimi
  51. Lage amerikanske pannekaker til søndagsbrunsj
  52. Ha komler til middag på feitetirsdag
  53. Drikke (sitron)-te i solveggen på terrassen
  54. Spise mango. Masse mango! 
  55. Sette opp håret, og pynte med fine spenner
  56. Sjekke ut vårprogrammet for kulturhusene i Asker og Bærum
  57. Lage ny litteraturmålsliste for 2015
  58. Treffe Maren
  59. Lage svensk pizza sallad
  60. Vurdere om jeg skal opprette profil på goodreads.com eller ikke
  61. Invitere naboen på kaffe
  62. Lese på sengen
  63. Ta en lang og varm aromaterapidusj
  64. Lete etter vårblomster
  65. Kjøpe ranunkler
  66. Dra til Vollen
  67. Høre på CDer fra gamledager - aka tenårene for 15-20 år siden
  68. Bytte om fra vinter-  til vårtekstiler hjemme
  69. Få massasje
  70. Drikke varm sjokolade på kafé
  71. Høre på Radka Toneff
  72. Gå tur i lunsjpausen
  73. Koke egg til helgefrokosten
  74. Hente middagsinspirasjon fra en måltidsliste jeg lagde for flere år siden 
  75. Ha mocktail-hour
  76. Smake på den hvite teen kollegaen min kjøpte til meg da han var i India
  77. Plukke Forsythiakvister fra en hekk i ingenmannsland
  78. Lete etter en passende lampe til å ha i tv-kroken
  79. Potte om appelsintreet mitt
  80. Kjøpe løkplanter til å ha inne
  81. Lese gamle Donaldblader
  82. Kjøpe meg et hageblad og drømme om vår og sommer
  83. Reise med tog
  84. Lage friskpresset appelsinjus
  85. Spise Kvikk Lunsj
  86. Markere Kvinnedagen
  87. Lage grønne smoothies 
  88. Invitere med venninne på frokost sammen før jobb
  89. Gi blod
  90. Ta backup av bildene på mobilen. Jeg tror den holder på å legge på røret for godt...
  91. Lage minst en ny rett til middag
  92. Ta vinterferie
  93. Kjøpe hvite liljer til Maria budskapsdag
  94. Rydde bort lyslenkene som henger ute
  95. Trene minst 25 ganger
  96. Gå med Conversesko
  97. Se Titanic på dvd
  98. Rusle tur på Frogner
  99. Sende en pakke i posten; bare sånn ca et år for sent...
  100. Ha sløyfe i håret

4 kommentarer:

Maren sa...

Hurra for punkt 58! Gleder meg allerede. Og jeg ble så glad av denne lista! Skal publisere en lignende en selv om en stund, tenkte jeg. <3

Anonym sa...

Flott inspirasjonsliste! :-) Har du tips til tekjøp hos Tante T? Skal til København i løpet av januar!
Hilsen Wibecke

Anaruh sa...

Hei Wibecke! Av teene i årets tekalender, likte jeg Tornerosete veldig godt. Jeg falt også for den grønne med rabarbra, som jeg drakk en kopp av da vi var der i november.

Når du først skal til København, anbefaler jeg også en tur innom Perch's, og kjøpe deres Bournoville - kjempegod!

Ha en kjempefin tur, heldige deg!

Anaruh sa...

Maren - punkt 58 er et supert punkt ;)
Jeg gleder meg til å gjøre alle, jeg!