lørdag 4. april 2015

100 ting å gjøre før 1. september

Hei sommer, snart er du her! Bilde fra Son i 2013
  1. Ta med barna på Folkemuseet
  2. Kjøpe mer av de sommer-teene jeg er tom for
  3. Lage cannelloni
  4. Gå tur i botanisk hage i Oslo
  5. Lære meg å bruke VSCO-appen - utgår
  6. Smake kale chips
  7. Lage falafel
  8. Besøke Ekebergparken
  9. Spise posjert egg
  10. Lese Shakespeares En midtsommernattsdrøm
  11. Bestille fly og hotell til høstens venninnetur
  12. Bake formkake
  13. Ha syriner i vasen hele syrinsesongen
  14. Grille i fjæra
  15. Male terrassebenken, roseespalierene og vindfanget
  16. Lage aspargessuppe
  17. Lakke neglene med Essies Peach daiquiri
  18. Se Dirty Dancing igjen
  19. Dra på loppemarked
  20. Gå tur til Kolsåstoppen
  21. Plukke skjærsminer
  22. Trene 45 ganger
  23. Dra til Hovedøya
  24. Skaffe en stor parasoll til terrassen
  25. Så erteblomster
  26. Anlegge lavendel-bed
  27. Lese bok i hengekøya
  28. Spise softis
  29. Feriere hos mamma og pappa
  30. Reise i barnedåp til fadderjenta vår
  31. Gå i prikkekjole
  32. Spise store mengder norske jordbær
  33. Bake rabarbrapai
  34. Se en Woody Allen-film
  35. Spise fransk frokost
  36. Plukke markblomster
  37. Lage te av sitronmelisse fra hagen
  38. Lære meg å beskjære roser
  39. Sitte ute på terrassen til langt på natt
  40. Lese Pride and Prejudice av Jane Austen
  41. Spise ute på frokostplassen jeg lagde i fjor sommer
  42. Ha pelargonier i vinduskarmen
  43. Oppsøke blomstrende cherry blossom-trær 
  44. Spise Diner-frokost, og mimre om fjorårets tur til New York
  45. Dra på telttur i marka
  46. Male soverommet i "den rette" blåfargen
  47. Drikke rabarbra-te
  48. Gå med den hvite sommerkjolen min
  49. Invitere til barnebursdager
  50. Drikke te saft med Maren
  51. Bake focaccia
  52. Kjøpe nytt sengetøy. Gjerne i krepp, som hos bestemor da jeg var lita
  53. Steke vafler på terrassen
  54. Be med en venninne på kveldstur
  55. Installere en nye klokkeradioen
  56. Se ferdig sesong 3 av House of Cards 
  57. Lage pastasalat
  58. Gå tur til Jordbærhaugen
  59. Henge opp et bilde over tv-en i stua
  60. Sykle
  61. Lese en Astrid Lindgrenbok for barna
  62. Dra på båttur med Rigmor eller Rigfar
  63. Ta med gullgutten til Gaustadtoppen
  64. Avtale en ny playdate med Sulvis og barn
  65. Plante prydbusker: Magnolia, forsythia og duftskjærsmin
  66. Spise påskelam
  67. Ta morgenbad i fjorden før jobb
  68. Spise frokost på kafé
  69. Drikke Liptons Blue Fruit-te
  70. Lage arme riddere
  71. Se en James Bond-film
  72. Gi blod
  73. Spise sorbet fra Kulinaris
  74. Dra på miniferie. Sørlandet og Gøteborg lokker mest
  75. Løpe en tur i Nansen-parken på Fornebu
  76. Bake grytebrød
  77. Invitere naboen på en kopp kaffe
  78. Lage limonade
  79. Går tur i hvitveisskogen
  80. Lese Purgatorio i The Divine Comedy av Dante
  81. Invitere til teselskap
  82. Gå på kino
  83. Revidere 100 ting å gjøre før jeg dør-lista
  84. Kjøpe billetter til 15/16 sesongen i Operaen
  85. Se Film Noir
  86. Gå tur i fjellet sammen med familien
  87. Høre Sommer i P2
  88. Kjøpe nye sandaler
  89. Seile
  90. Feire 11 års bryllupsdag
  91. Øve meg på å lage fancy fletter i gulljentas hår
  92. Vurdere, og evt gjennomføre, å stripe håret 
  93. Spise rømmegrøt og spekemat
  94. Ha piknik under epletreet i hagen
  95. Finne ut hvilken Austinrose jeg skal kjøpe i år
  96. Trene kjernemuskulaturen
  97. Drikke urte-te
  98. Se en Bollywoodfilm
  99. Løpe orientering
  100. Lage melonade

6 kommentarer:

Maren sa...

Fantastisk fin liste! Likte spesielt godt nummer 50. Og jeg har drukket Blue fruit-te i dag. Mmmm! Fikk lyst til å bade og gå barbeint i gresset av å lese dette <3 Og spise masse melon og pastasalat.

Anaruh sa...

I thought you would, Maren :D
Vi får finne et passende tidspunkt og et koselig sted. Med litt flaks, kan vi kanskje til og med finne et sted ute?

Anonym sa...

Hei! Herlig liste! Jeg liker at den er så "jordnær og gjennomførbar"! Masse inspirasjon her! Jeg tror min egen liste starter akkurat NÅ med en god kopp kaffe, før jeg går ut og starter kosting av årets grus i innkjørselen- samtidig som jeg håper på at vinteren er over for denne gang! Ha en fortsatt god påske!
Wibecke

fivrelden sa...

Nydelig liste. Jeg liker at folk setter seg målbare mål :)

Astrid sa...

For en herlig sommerspekket liste!

Blåfargen "Aladin" fra Jotun kan forresten anbefales. Det er den vi har på Saras rom.

Anaruh sa...

Takk for hyggelige ord alle sammen!

Wibecke: å koste grus og begynne å grafse litt i bedene er noe av det vårligste og koseligste jeg vet om! Jeg har planer om å begynne sesongen nå til uka, og belønne meg selv med en potte tusenfryd når jeg har gjort unna litt grovarbeid :)

fivrelden: jeg begynner å bli god på å sette meg mål jeg vet at jeg kan nå hvis jeg vil. Prøver å finne mål som ikke tar for mye tid, penger eller er avhengige av andre faktorer som jeg ikke alltid kan gjøre noe med

Astrid: Ja, Aladin er en nydelig farge! Men jeg har sett meg ut Jotuns Skyggeblå. Pr i dag har vi Jotuns Veronika, men den ble for blå og ikke grå nok. Vurderer forresten å male både gangen oppe og yttergangen, enten i en lys grønn eller blå, så kanskje Aladin da? :)