søndag 13. mars 2016

10 bøker som passer bra i seilbåtbiblioteket


Jeg har så smått begynt å tenke på seilbåtbiblioteket mitt, og med et lite snev av humor, tenkte jeg at følgende 10 maritime titler sikkert passer fint der:
  1. The Sailor Who Fell From Grace With The Sea av Yukio Mishima
  2. A passage to India av E. M. Forster 
  3. Tatt av vinden av Margaret Mitchell
  4. En sømand går i land av Aksel Sandemose
  5. To the lighthouse av Virginia Woolf
  6. Odysseen av Homer
  7. Gullivers reiser av Jonathan Swift
  8. Mutiny on the Bounty av Charles Nordhoff and James Norman Hall
  9. Wide Sargasso sea av Jean Rhys
  10. Atlas of Remote Islands. Fifty Islands I have not visited and never will av Judith Schalansky
Hadde jeg ikke allerede lest Haiene, Pappaen og havet, Moby Dick, Den gamle mannen og havet eller Jorden rundt på 80 dager, hadde jo disse også måttet inngå i mitt maritime bibliotek.

Helt ok leseutsikt. Seilsommeren 2015

Ingen kommentarer: