torsdag 31. mars 2016

100 ting å gjøre før 1. september


For første gang kan jeg si at jeg har klarte å krysse ut alle 100 punktene på vinterlista - hurra! Og i morgen er det 1. april, og jeg innleder offisielt Sommerhalvåret - hurra! Disse begivenheter krever feiring, og hvilken bedre måte finnes det, enn å lage en ny sommerliste? Her er 100 ting jeg har lyst til å gjøre før 1. september (som akkurat nå føles årevis unna): 
  1. Innrede seilbåten
  2. Dra på sommerferie til Danmark
  3. Male terrassekassen
  4. Rydde i garasjen
  5. Spise softis
  6. Grille i fjæra
  7. Se en Hitchcockfilm
  8. Kjøpe stemorsblomster til utekrukkene
  9. Lage ferskeniste
  10. Kjøpe peoner 
  11. Spise norske jordbær med sukker og fløte
  12. Lage blomkålsuppe
  13. Plante erteblomster
  14. Ta morgenbad i fjorden
  15. Steke vafler på terrassen
  16. Bake rabarbrapai
  17. Se en James Bondfilm
  18. Lakke neglene med Essies Peach daiquiri
  19. Spise frokost i hagen
  20. Sjekke høstens kulturprogram, og evt bestille billetter
  21. Plukke skjærsminer
  22. Gi blod
  23. Dra på loppemarked
  24. Gå tur til Kolsåstoppen
  25. Spise pasjonsfruktsorbet
  26. Lage cannelloni til middag
  27. Kjøpe margeritter
  28. Dra til botanisk hage i Oslo
  29. Plukke markblomster
  30. Oppsøke de japanske kirsebærtrærne min mann gjorde meg oppmerksom på i fjor
  31. Sykle til Sandvika og kjøpe blomster og noe godt å spise
  32. Drikke Liptons blue fruit-te 
  33. Lese bøker i hengekøya


  34. Plukke rognebærkvister til å ha i vase
  35. Lese Mio, min Mio for barna
  36. Lage arme riddere
  37. Se Mulholland Drive (Lynch-filmen) igjen
  38. Dra på en miniferie på forsommeren
  39. Gå tur i hvitveisskogen
  40. Løpe orientering
  41. Finne fram sommerteene mine
  42. Invitere til hageselskap
  43. Feire St. Hans
  44. Sitte ute på terrassen til langt på natt
  45. Strikke ferdig ullskjørtet mitt
  46. Avspasere og ta en dag som turist i egen by
  47. Drikke Snapple
  48. Gå i fjellet. Besseggen lokker. Og Blefjell
  49. Ha piknik under epletreet
  50. Se film noir
  51. Skaffe en parasoll til terrassen
  52. Gå på museum
  53. Planlegge høstens venninnetur
  54. Løpetrene
  55. Feire 17. mai
  56. Dra på fotballcup
  57. Gå i Operaen sammen med kjæresten min
  58. Feire barnas bursdager
  59. Ta med mannen ut på middag
  60. Bake Naan-brød
  61. Sykle en kveldstur
  62. Lage masse gode salater
  63. Ha hortensia i en krukke på trappa
  64. Se Sliding doors en regnværskveld
  65. Ta fotbad på terrassen
  66. Ha syriner i vasene hele den korte syrinsesongen


  67. Spise rømmegrøt og spekemat til Olsok
  68. Feire 12 års bryllupsdag
  69. Se The way we were igjen
  70. Lese bok på kafé
  71. Vaske bilen innvendig
  72. Avslutte (støtte)medlemskapet i Elixia
  73. Gå en tur på Kjærlighetsstien
  74. Bake frokostrundstykker
  75. Plukke blåbær
  76. Vurdere å spandere på meg et par pilotsolbriller
  77. Bake tekjeks
  78. Drikke rabarbrasaft
  79. Gjøre minst en ting fra denne lista
  80. Lese en bok på fransk
  81. Dra på husmorferie
  82. Invitere kolleger med på seiltur
  83. Lage noe godt av fersken eller nektariner
  84. Høre på 80-tallspop og se mer Borgen skole og mimre tilbake til ungdomstiden
  85. Endre litt på bloggens utseende
  86. Legge fransk manikyr
  87. Strikke et par babysokker i barselgave
  88. Fortsette jakten på en pasjonsblomst
  89. Se de tre første Star Warsfilmene sammen med gullgutten - har sett to av de
  90. Spise reker og loff i båten
  91. Skrive inn fine ting i kalenderen for høstsemesteret 
  92. Ta et nattbad
  93. Lete etter en fin sommerhatt
  94. Lese Tarjei Vesaas
  95. Gå av toget på Høvik og gå til jobb derfra
  96. Ta en imaginær vårtur til København og Rungsted 
  97. Snekre meg en liten blomsterkasse
  98. Kjøpe meg nye tøysko - trenger ikke, fant et fint par fra i fjor
  99. Sende postkort
  100. Sykle til fjorden for å sitte der og lese

1 kommentar:

Line sa...

Jeg kom tilfeldig over bloggen din for en stund siden, og jeg synes listene dine er fasinerende.
Og jeg innrømmer at jeg så vidt har begynt med lister for sommer, vinter og før jeg dør, jeg også. Inspirerende!