tirsdag 1. november 2016

10 månedsmål for november

I november er det lov til å begynne å kjøpe inn svibler, synes jeg  - hurra!

Mmmmnnnovemmmmber  Jeg liker november, jeg! November er måneden for å trekke seg litt tilbake; gå i hi, liksom. Måneden for å roe litt ned før advent og jul setter inn, for gjøre ting som gir energi, og måneden for å fullføre påbegynte prosjekter. Jeg har tenkt å gjøre disse 10 tingene, i tillegg til det som gjenstår på høstlista

# feire 5 års jobbjubileum
# bake appelsinscones
# mate småfuglene
# finne fram, og gjøre opp status på advents- og juleteene mine
# markere allehelgensdag
# dra på konsert med KORK i Store Studio
# planlegge årets julekort
# reise bort på kjæresteweekend
# ha en russisk dag (høre Rachmaninov, te fra Kusmi, Biff Stroganoff til middag, lese Dostojevskij, osv ...)
# mimre 10 år tilbake, til da jeg ble gravid med gullgutten vår

I dag er det forresten også 16 år siden mannen min og jeg ble kjærester. 16 år siden vi hadde gått litt rundt og småflørtet i en ukes tid. 16 år siden han kom inn på hybelen min for å få låne en oppgavesamling, men aldri kom så langt. 16 år siden vårt første kyss.

Begge var 19 år, lettere stressa over vår første eksamensperiode som NTNU-studenter, og veldig, veldig forelsket. Vi trodde vi skjulte forholdet vårt så godt for de vi bodde sammen med, men alle skjønte det fra dag 1. Vi gikk lange turer hånd i hånd og gikk aldri tom for ting å prate om. Nå, 16 år senere, snakker vi mest om praktiske hverdagsting, og hendene våre holder som regel bare barnas. Men om vi ikke er like fniseforelsket, så elsker vi hverandre desto dypere. Og heldigvis er vi ganske flinke til å sette av tid til bare oss to også, til å dyrke kjærligheten, som det jo så fint heter. Om noen uker skal vi reise bort på en romantisk weekend, bare oss to, og det kommer til å bli så veldig, veldig fint. Du och jag, Alfred ♥ (sånn rent bortsett fra at han ikke heter Alfred, da ...)

4 kommentarer:

Linn Michelsen sa...

Dette var nydelig skrevet :)
Håper jeg er like forelsket i mannen min når det har gått så lang tid :)

Anonym sa...

Så koselig å lese om stormforelskelse som vokste videre. Jeg møtte kjæresten min for åtte måneder siden i dag. Vi er fortsatt ganske nyforelska, men samtidig mye mer enn det, og jeg gleder meg til å fortsette å bli gradvis bedre og bedre kjent med ham. Kjærligheten, altså :)

Hilde

Hermia Says sa...

Grattis till era 16 år och hurra för kärleken! <3

Anaruh sa...

Tusen takk for koselige gratulasjoner, alle sammen <3
Dagen ble feiret med blomster, god middag hjemme og deretter klesvask, dekkeskifte, oppfølging av barn og det som ellers hører hverdagene til :)