fredag 30. juni 2017

10 bøker på sommerferieleselista mi

Endelig sommerferie! Ettermiddagen har inneholdt en besøk på en favorittrestaurant, klipping av en allerede sommerlys guttunge, bading i naboens plaskebasseng (yngstemann der, altså. Vi andre stod over) og pakking. Pakking, pakking, pakking. Jeg pleier jo å både instragramme og blogge pakkelistene mine, men denne gangen står jeg over. Jeg har nemlig resirkulert en pakkeliste jeg hadde i Notat-appen på mobilen, med checkbokser og alt ting. I stedet for blogger jeg en liste over noe av det viktigste jeg skal huske i hele pakkeprosessen, nemlig bøkene jeg skal lese.

Så, kjære lesere, her er 10 bøker jeg har tenkt å lese i sommerferien, og kanskje litt uti august også:

Bøker med varierende grad av solbrenthet
  1. To the lighthouse av Virginia Woolf (ikke med på bildet, siden den er i båtbiblioteket)
  2. The day of the locust av Nathaniel West
  3. Men Benny, da av Ebba Haslund. Høytlesning for Jakob 
  4. Falskmyntnerne av André Gide. Denne har jeg begynt på
  5. Usynlig Mann av Ralph Ellison
  6. En dag i Ivan Denisovitsj' liv av Aleksandr Solzjenitsyn
  7. Harry Potter og ildbegeret av J. K. Rowling
  8. Den sommeren. En samlign noveller skrevet av utvalgte norske forfattere
  9. Kometen kommer av Tove Jansson
  10. Havet er historien av Derek Walcott
Planene for resten av kvelden er å pakke et par ting til, resten må tas i morgen tidlig, og så sette meg ut i tropevarmen med Gide og noe og drikke. Ha en riktig så fin fredagskveld alle sammen!

Ingen kommentarer: