fredag 30. juni 2017

10 ting som er godt

"Når man har té finner man sig tilrätta
till och med under en gran" - russisk ordspråk

Først og fremst: tusen takk for fine kommentarer til dette innlegget! Det er så fint å lese hva dere synes er godt, og det inspirerer til å gjøre flere gode ting. Som for eksempel i går, hvor vi hadde muligheten til å dra hjem til varmt og innestengt hus for å lage fiskepinner til middag, men heller valgte å stikke innom en butikk med ferskvaredisk for å kjøpr en grillkylling, pariserbaguett, norske gulrøtter og jordbær og iskald limonade, og spiste på et piknikpledd på stranda der vi hentet barna på seilskole.

Andre ting som har vært godt denne uken er:

♥ min bestevenninnes ostepai. Himmel - jeg har aldri smakt så god pai før!
♥ en kveldsbukett bestående av kaprifol, skjærsmin og roser fra hagen i en vase på nattbordet
♥ å ligge på mannens arm på stranda mens barna badet
♥ og selvfølgelig badet jeg også! Vannet er litt kaldt, men åååå så herlig nå
♥ en liten shoppingrunde i går, hvor jeg fikk tak i litt bøker, sommertøy og godis
♥ iskaffe og bok på bryggekanten på Tjuvholmen
♥ aftenrøden inn på soverommet vårt. Det hvite sengetøyet var blodappelsinfarget
♥ datter som sitter på huk i gresset og samler markjordbær på et strå
♥ en rolig stund med en fin kokebok jeg fant på Fretex her en dag
♥ tanken på at jeg tar ferie om 4-3-2-1-0 sekunder!

1 kommentar:

Eirin sa...

Hei. Endelig fikk jeg satt meg ned for å kommentere. Gode ting er at i dag fikk jeg sommerferie (etter 2,5t overtid pga dum analysemaskin som ikke ville fungere), jeg og min samboer har kjøpt vår første leilighet sammen, jeg skal endelig tvinge meg til å skifte bremseklosser på sykkelen min, og jeg skal sove så lenge jeg vil i morgen :)