torsdag 22. juni 2017

10 tips til en tropisk sommerfest


Tidligere denne uken feiret vi at jenta vår snart fyller 8 år! Vi inviterte alle jentene i klassen hennes på hula-hulafest/Hawaiibursdag/tropisk party, og jeg hadde det minst like gøy med forberedelsene som jentene hadde det under selve festen. Jeg liker når ting er litt gjennomført og har en rød tråd, så på forhånd lagde jeg denne listen over ting til inspirasjon og over ting jeg skulle huske:
  • Trykksaker: meny med blomstermønster og invitasjoner med ananaser på
  • Antrekk: masse farger, blomsterkranser, flipflops, solbriller, Essie peach side babe 
  • Dekorasjoner: stuepalmer, bregner fra skogen, blomster av silkepapir, vimpelrekker med papir klippet som ananas og vannmelon, ballonger og et og annet jungeldyr innimellom plantene
  • Servering: papptallerkener, kopper, servietter og sugerør i tropiske farger og mønster (fra tgr)
  • Tapas: kjøttboller, minipølser, tomat, agurk, paprika, hvitløksbaguetter, minigulrøtter, minipizzaer m/skinke og ananas, 
  • Kakebord: brownies i biter, bygget opp som en ananas, og med ekte ananasstilk på toppen, fruktspyd, minimarshmallows i strandbøtte - servert med spade, shotglass med gelé - pyntet med cocktailparaplyer, saltstenger i krukke, marengstopper, vannmelon og ananas 
  • Drikke: saft og juice i tomme brusflasker som vi pynter med bastskjørt 
  • Aktiviteter: limbodans, kubb, skattejakt etter godteposer 
  • Spilleliste: Spotifyliste med blant annet Lambada, Despacito, Club Tropicana og Kokomo
  • Godtepose: slikkepinne, Kinderegg, hjertesjokolade, fruktkaramell, sure føtter, sure skaller
Alle gjestene fikk utdelt hver sin lei i det de kom, og på invitasjonen skrev jeg at de gjerne kunne ha på seg tøy med friske farger og/eller blomster på. De kunne også ha med badetøy, men til tross for at det var nydelig vær så var det litt kald vind, så vi droppet bading. Det ble tropisk stemning uansett.

Tropisk buffet og tropiske (not!) vinder på terrassen på tirsdag

Hulasaft. Og en panda som ser ut til å ha fått litt for mye innabords ...

4 kommentarer:

teabooks sa...

Så gøy! Det hørtes ut som en veldig fin og morsom bursdag :) gratulerer så mye til 8-åringen!

IngSta sa...

Så flott dette blei! Ikkje treng det koste store pengesummar heller - det syns eg er et poeng når det gjelder sosiale samankomstar enten det er for voksne eller barn.

Ellers føler eg for å beklage litt at eg meinte at du må passe deg for å bli for sliten... av og til blir eg kanskje litt vel meiningssterk og opptatt av å påberope meg retten til å sei alt eg tenker. Ikkje kjenner vi kvarandre og du er voksen nok til å finne ut av dette sjølv, tenker eg. Sorrysorry!

Anaruh sa...

IngSta: jeg tok det ikke vondt opp (hvordan sier man det), på noen måte, altså! Bare hyggelig med tilbakemeldinger og veldig hyggelig at noen bryr seg! Når det er sagt, så har du jo helt rett, og det er viktig å passe på, og ikke alle er i stand til å vite når man er i faresonen. Jeg merker at jeg er sliten ved at jeg blir på gråten av nesten alt; både fine og dumme ting. Når det skjer, må jeg bare ta noen steg tilbake og roe ned. Akkurat nå gir det utslag i minimalt med blogging, skulking (aka fleksitid) av første time på jobb og det at jeg tar en ting av gangen.

Og når det gjelder bursdagsbudsjett er jeg helt enig, man kan lage mye gøy utav lite! Denne gangen kjøpte jeg engangsservise (ref punktet over - deilig å slippe oppvasken etterpå), men pleier ikke det. Det meste av pynt er laget av ting jeg hadde i skuffer og skap fra før :D

Ida: takk! Vi hadde det veldig morsomt, og det var spesielt gøy at hun var med på å gjøre istand og lage pynten og maten sammen med meg i år

IngSta sa...

:-)