lørdag 8. juli 2017

10 fine stunder fra en uke ved Mjøsas bredd

Nå er vi tilbake etter en ukes hyttetur ved Mjøsa. Vi vasker klær, pakker om, vanner potteplanter, henter posten hos naboen, og legger inn nye Harry Potterbøker i iTunes. Uken som har gått har vært ganske intens synes jeg; å leve så tett innpå hele svigerfamilien har ikke vært like lett i år som i fjor. Jeg fant aldri roen, men vet ikke helt hvorfor. Kanskje hadde jeg valgt litt for krevende ferielitteratur (Falskmyntnerne av André Gide), kanskje var det fordi jeg sov dårlig, kanskje var det pga været, som var litt kaldt, blåsete og tidvis vått, kanskje fordi jeg var (pre)menstruell, kanskje den ene svogeren min var hakket mer uspiselig i år - jeg vet ikke. Alt jeg vet er at det er veldig deilig å være hjemme igjen, og det føles veldig, veldig, veldig riktig.

På vei til et forfriskende kveldsbad i ei lita vik i Mjøsa

Når det er sagt, skal jeg innrømme at jeg har hatt noen fine stunder også, altså. Jeg har ikke vært spesielt aktiv på instagram, og kunne sikkert laget dette om til en bildeliste, men akkurat nå har jeg ikke overføringskabelen for hånden, og jeg gidder ikke sende bildene på mail, så: en annen gang. I stedet for blir det en god, gammaldags punktliste over 10 fine stunder fra årets innlandsferie:

  • å plukke store mengder markblomster, og binde krans av noen av de
  • morgenene på verandaen med en kopp te eller kaffe
  • lunsj på Skafferiet på Helgøya
  • feiring av Signes 8 årsdag
  • da samme åtteåring kom hjem fra butikken og hadde kjøpt roser til meg
  • Harry Potter på lydbok på senga (nesten) hver kveld
  • Modern Family-maraton, potetgull og Pepsi Max i går kveld
  • de nokså kalde, men deilige badene i Mjøsa
  • det utrolig vakre Hedmarkske kulturlandskapet. Wow!
  • norske jordbær. Masse norske jordbær. Tror jeg må ut å kjøpe noen kurver nå etterpå ...

 Men først en dusj (føler meg helt klissete etter først å ha pakket ut av hytta og deretter pakket oss inn her hjemme). Til kvelden venter hjemmelaget pizza, og jeg har lyst til å tilbringe kvelden i sofaen sammen med min elskede og en film. God lørdag, folkens!

Ingen kommentarer: